ליווי שיווקי

פתיחה והקמת עסק

מאיפה בעצם מתחילים לבנות את העסק? איזו תשתית נדרשת? איך יבואו בו לידי ביטוי האישיות שלך, הערכים ותפיסת העולם הייחודית שלך?

תהליך הפתיחה של העסק הנו תהליך מרתק. נבין יחד מהו הדרייב שלך, מהן התשוקות, הייחוד, הניסיון והערכים שמנחים אותך. נכיר לעומק את החלום האישי שלך, את הסביבה בה פעלת עד היום ואת מקורות ההשראה שלך. 

הליווי מאפשר לפתח כבר מהרגע הראשון, יסודות יציבים המביאים לידי ביטוי השקפת עולם ייחודית, יתרונות תחרותיים, מבנה מדויק ותקציבים יעילים. ארגז הכלים הניתן בשלב זה, כולל ייעוץ באשר לתהליכי הרישום הנדרשים (עוסק פטור/מורשה), הכנת תוכנית עסקית ראשונית, ניתוח השוק והתחרות, הגדרת השירותים והמוצרים, תהליך מיתוג, יצירת שפה תקשורתית מבודלת, בחירת ערוצי השיווק המתאימים והכנת כל העזרים הנדרשים על מנת לצאת לדרך.

ביום ההשקה, יהיו בידיך תוכנית עבודה מפורטת שנבנה יחד, משימות, יעדים כמותיים ואיכותיים, תהליכים קבועים ומנגנוני ניטור ובקרה.

הגדלת מחזור המכירות

הסיבות למחזור מדשדש ולעסק שלא נמצא בקצב הצמיחה הנכון, עשויות להיות נעוצות במספר גורמים. משום כך, כולל תהליך הגדלת מחזור המכירות, סריקה מקיפה של עוגנים המשפיעים עליו – ושורת המלצות והנחיות.

הניתוח המקיף יכלול בדיקה איכותית של המוצר/שירות, ניתוח פעילות מתחרים, איתור קהלי מטרה חדשים וכן ערוצי הפצה נוספים. בנוסף, יערכו המלצות באשר לשיתופי פעולה אפשריים להרחבת החשיפה והביקושים.

תתבצע בחינה של מבנה מערך המכירות ובמידת הנדרש תוצג תכנית לטיוב תהליך המכירה ובמידת הצורך גם המלצה על תכנית תמריצים. תיבדק שביעות הרצון מהמוצר ומהשירות שניתן – לרבות ניטור השיח ברשת המצביע על תפיסת האיכות המשפיעה ישירות על המכירות.

עוד ייבדקו –  תמחור המוצר/שירות והאפשרות למכור מוצרים ושירותים משלימים כאפסייל. המלצות יוגשו גם  לגבי טיוב תהליך המכירה ודיוק תכנית השיווק.

מיתוג

מיתוג הוא לא רק שם, לוגו יפהפה וצבעוניות מנצחת. תהליך המיתוג אורז לכדי שפה ויזואלית ומילולית את הערכים הייחודיים של העסק שלך, ומייצר את מה שדרוש על מנת למשוך אליך את הקהל הנכון עבורך, בעולם תחרותי ועמוס במסרים.

נצא לדרך תוך שאנחנו מבינים לעומק את הזהות של העסק שלך ואת האסטרטגיה השיווקית שלו. ניצור את יסודות השפה – לוגו, שם, מסרים, סגנון מילולי ותחושתי. נגדיר יחד היכן אנחנו מבקשים להיות ממוצבים בתודעה של קהל המטרה, תוך שאנחנו מבינים מה העוצמות ומה המגבלות שלנו. 

ניצור או נדייק את הסיפור שהמותג ידבר מעתה, ואת החוויה הכוללת של מי שבא אתו במגע, החל מעיצוב ונראות בית העסק וכלה בערוצי הדיגיטל השונים, בתסריטי המכירה, בגלויות ובניירת.

הדרכת מוכרים ומנהלי שיווק

על תוכנית העבודה והיעדים משפיעים גורמים רבים, והעקרי שבהם הוא צוות אנשי המכירות והשיווק. 

תהליך ההדרכה והנחיה של עקרונות המכירה הנכונה, ישפרו את הביצועים ויכללו מספר שלבים, כשהעקרים ביניהם:  חיבור הצוות לסיפור של המותג, לערכים ולשפה, וטיוב כישורי המכירה. בתהליך המתחיל בהתבוננות, האזנה והבנת הקיים, ומסתיים במערך הדרכה והנחייה, נדייק את תסריטי שיחת המכירה, נעמיק את הידע של הצוות בהבנת טיפוסי הלקוחות השונים ונתאים מסרים לכל אחד מהם.  נבין את דילמות הרכישה של הלקוח הפוטנציאלי, נאתר 'מוקשים', אזורי אתגר ונקודות מפנה אפשריות בשיחות ובפגישות המכירה.

נרחיב בנושא איסוף לידים ובדרכים לטפל בהם ונתרגל את הצוות בסימולציות של מקרים ותגובות.בנוסף, נתייחס לקוד הלבוש והשפה של אנשי המכירות, לעזרים המשמשים אותם בפגישות ולתהליכי שימור ושיתוף אנשי מכירות אחרים, בידע חיוני הנצבר במהלך הפגישות והשיחות.הדרכה לאנשי שיווק, תכלול סיוע בהכנת תוכניות שיווק, איתור ערוצי מדיה רלוונטיים, חוות דעת על הסכמים מסחריים, המלצות ורעיונות למהלכים שיווקיים מגוונים וכן פיתוח מערכי בקרה  ומדדים להצלחה.

תוכנית עסקית

התוכנית העסקית היא לב ליבו של העסק, והכנתה מונעת מצד אחד טעויות וכשלים, ומצד שני, מספקת הבנה טובה באשר להתכנות, ליכולת החזר ההשקעה ולמה שנדרש על מנת לקיום הניהול השוטף.

כדי שתוכנית עסקית תאשש את היציאה לדרך, ובהמשך תוכל להפוך לתוכנית עבודה אפקטיבית, היא צריכה לכלול נתונים ותחזיות ריאליים, להכיל הנחות יסוד מנומקות, להגדיר איומים, אתגרים והזדמנויות וכן למפות את השוק ואת העסק בבהירות, ללא הנטל הרגשי וקוצר ראייה עסקי, המאפיין חלק מבעלי עסקים שיצאו לדרך כשהם מבקשים להגשים חלום. 

בתהליך עבודה משותף, נכין תוכנית ראשונית שתשקף את מאפייני השוק,  נגדיר את שלבים נדרשים על מנת לחדור אליו, להתבסס ולהצליח, נסקור את ההשקעות הדרושות בהקמה ובניהול השוטף, וכן נבחן יחד את כל האספקטים השיווקיים הנדרשים.

איתור משקיעים

איתור וגיוס משקיעים הוא אחד הנושאים המורכבים בחייו של עסק, ודורש לא רק ידע נרחב, אלא גם קשרים; הכרות נרחבת עם אנשי מפתח ומעגלי נטוורק פוריים בארץ המתממשקים למקבלי ההחלטות, החל מהמשפחות העשירות ביותר ועד למשקיעים הקטנים ולאנג'לים.

תהליך איתור השקעות או שותפויות לעסק שלך, יכלול הגדרת יעדים לגיוס, הכנת פרופיל ההשקעה המתאימה לך והכנת חומרים עסקיים שיתבקשו בשלבי הבדיקה השונים, לרבות מצגת, תקציר מנהלים ותוכנית עסקית.

הליווי כולל בין היתר, סימולציה לשאלות משקיעים, תיווך שלבי ההכרות, בדיקה ובחינה של פעילות המשקיע – ותיעדוף במקרה של כמה הצעות. בנוסף, אלווה את הפגישות ואנתח איתך את התוצאות שלהן, נגדיר יחד מתווה ראשוני להסכמות ולמסמכים הנדרשים, ואסייע בניהול המשא ומתן ובגישור על הפערים המאפיינים את התהליכים המורכבים הכרוכים בגיוס, עד לחתימה על ההסכם.